historienorden.blogg.se

En historienörds tankar

Städkärlek

Publicerad 2014-05-27 08:51:07 i Allmänt,

Här hemma har jag och A delat upp hushållssysslorna på följande sätt: A sköter all tvätt och jag sköter all vardagsstädning såsom dammsugning och dammtorkning. Det passar mig alldeles utmärkt eftersom jag verkligen inte gillar att hålla på med tvätten - sortera, hänga, vika (framförallt para ihop strumpor, burr!). Det enda jag gör nu är att slänga kläderna i tvättkorgen, sedan kommer de landar nytvättade och snyggt hopvikta på sängen. Städning har jag däremot ofta ingenting emot, det kan till och med vara småtrevligt och ganska tillfredsställande eftersom det ger ett så tydligt resultat.

 De senaste två veckornas intensiva uppsatsskrivande i kombination med en pågående renovering av matrummet (utförd av anlita snickare) har gjort att jag inte har städat lika regelbundet som jag brukar. Och jag hatar oordningen som just nu är ett faktum här hemma. Men inte länge till! I över en vecka har jag nu sett fram emot denna förmiddag: När jag har lämnat in uppsatsen och kommer att ägna hela förmiddagen åt att städa. I lugn och ro, utan en pluggstress i kroppen, men med en bra ljudbok i öronen. Det ska bli så jäkla skönt att göra något som inte kräver hjärnkapacitet och som samtidigt rensar i röran. Kanske en konstig sak att njuta av, men då är jag väl konstig då. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela