historienorden.blogg.se

En historienörds tankar

Noll koll

Publicerad 2014-02-19 09:05:01 i Allmänt,

Något som jag verkligen inte trivs med är att inte ha koll på läget.
 
Den är terminen läser jag en magisterkurs i historia, 30 hp på avancerad nivå. Kursen består av två läskurser/fördjupningskurser á 7,5 hp och en magisteruppsats på 15 hp.
 
I läskurs 1 har jag fått tillgång till en bok och en artikel som ska läsas, men jag vet inte vad vi kommer att fokusera på under seminariet, när seminariet kommer äga rum (dvs, när jag måste ha läst litteraturen), hur många seminarier vi ska ha, om det tillkommer någon ytterligare litteratur eller hur kursen ska examineras.
 
I nästa vecka ska jag gå på en introduktion för läskurs 2, men jag vet inte tidsplanen för kursen, hur den ska examineras eller om någon av kursböckerna kommer att bytas ut (kursansvarig har flaggat för det),
 
Vad gäller uppsatsen så har jag ringat in det övergripande ämnet och hunnit ha en (bra) träff med min handledare. Nästa vecka ska jag försöka få en överblick över mitt källmaterial som finns hos tingsrätten i Östersund, då klarnar det förhoppningsvis mer. Jag vet dock inte när uppsatsen måste vara inlämnad (gissar på börjar av maj men har inte fått besked),
 
Jag har inga problem att jobba hårt när jag måste, att avsätta kvällar och helger vid behov. Det brukar ordna sig. Men att inte kunna planera och få en överblick gör mig stressad! Jag tror och hoppas att det kommer bli tydligare inom den närmaste veckan, i alla fall efter kursintroduktionen av läskurs 2. Fram till dess får jag helt enkelt försöka göra så gott jag kan med det jag vet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela