historienorden.blogg.se

En historienörds tankar

Tråkvecka

Publicerad 2014-04-23 18:50:08 i Allmänt,

Det här är verkligen veckan av Tråk. Mellan tisdag (eftersom måndagen var en söndag) och söndag ska jag hinna skriva ett grovmanus till min uppsats (helst typ 30 sidor men det lär inte hända) samt få ihop 3-5 sidor text om politisk filosofi, politisk teori och ideologi i en historie- och språkvetenskaplig kontext. Detta innebär att även vardagskvällarna och helgen måste ägnas åt plugg vilket i sin tur betyder att det inte finns tid för skojigheter (kompishäng, spel, trädgårdspill mm mm). Detta känns extra surt nu när vårdagarna (och kvällarna) är så otroligt vackra!
 
Förutom att plugga ska jag jobba (varav heldag på fredag), gå på ett styrelsemöte, betala räkningar och planera månadens budget samt gå ut med vårt gigantiska återvinningsberg. Hela härligheten avslutas med samfällighetens årsstämma på söndag kväll.
 
Till råga på allt har jag blivit förkyld och orkar inte ens med de två löprundorna som jag faktiskt hade tänkt klämma in i veckan.
 
Ska man se något positivt i det hela är det väl att förkylningen ändå kom den här veckan, så att den inte förpestar nästa som jag hoppas blir roligare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela