historienorden.blogg.se

En historienörds tankar

Face my fear

Publicerad 2014-04-10 12:26:40 i Allmänt,

Imorgon ska jag göra något som verkligen känns läskigt. Inte på nervöspirrig-nivån, utan på riktigt-jävla-otäckt-nivån. Jag blir nästan gråtfärdig när jag tänker på det.
 
Imorgon är det dags för mitt livs första privata sånglektion. Jag har förberett sångpedagogen på att det här känns jäkligt läskigt och jag tror och hoppas på att hon är förstående och van vid sådana som jag.
 
Anledningen till detta möte med en sådan stark rädsla är att jag verkligen gillar att sjunga i kör. I höst vill jag söka till en kör som kräver att jag gör ett insjungninsprov. Bara tanken på det gör mig skräckslagen just nu. Men om jag någonsin ska komma vidare med detta och faktiskt få sjunga i den kör jag vill, måste jag ta det steget. Jag har dock insett att jag behöver få hjälp med att använda min sångröst på ett bättre sätt. En ren ton kan jag ta, men känner själv att jag håller tillbaka mycket. Det hoppas jag få hjälp med av sångpedagogen.
 
Håll tummarna för mig imorgon!

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2014-04-10 12:42:57

Consider my tummar hållna!

Postat av: LORISSA LOVEBOMB

Publicerad 2014-05-18 10:25:41

HEJA DIG!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela